Felanmälan kabel-TV

Innan du gör en felanmälan gällande kabel-TV vill vi gärna att du kontrollerar ett antal saker, som att din kabel fungerar som den ska och att kanalsökningen är korrekt utförd.

Tänk på detta innan du felanmäler

  • Titta i vår driftinformation här om det pågår en driftstörning.
  • Kontrollera ditt kablage hemma och prova gärna med en annan kabel om du har en. Koppla bort eventuella förstärkare och antenn-splitters och prova om du får någon signal direkt i uttaget i väggen (lägenhet) eller vid antennuttaget på fiberdosan (villa).
  • Säkerställ att du genomfört en kanalsökning på korrekt vis. Information om hur du gör en kanalsökning hittar du här.
  • Bor du i flerfamiljshus så hör gärna med grannarna om de också har problem med sin TV-signal. Är det bara du som har problem ligger sannolikt felet i din utrustning, och inte i signalen från SEOM.

Kabel-TV Hyresrätt

Om du har problem med vår tjänst Kabel-TV Hyresrätt gör du en felanmälan till din fastighetsvärd.

Kabel-TV Standard

Under kontorstid gör du felanmälan till oss.

Uppstår problemet utanför kontorstid och ni är fler än fem hushåll som har problem, samarbetar vi med SOS-alarm som tar emot felanmälan på telefonnummer 08-6238866. Felet kommer att hanteras snarast möjligt.